Wednesday 3 April 2013

Qistina Balqis (episod 4)

“jom lah Syafiq, dah lewat ni..pukul berapa kita nak start riadah nih”, bebel Aiman sambil membawa kasut boot rugby beliau. “ok sekejap, 5 minit ok..solat asar belum lagi kot..hoho”. waktu petang bukan waktu terbaik untuk study. Lagi –lagi kalau memang berjiwa sukan seperti Aiman dan Syafiq. Biar lewat kuliah habis pada hari tersebut, namun disebabkan semangat yang berkobar untuk mengeluarkan peluh kononnya, boleh sahaja menghadirkan diri di padang bersama yang lain. Selagi belum berkumandang azan di masjid, maka bermainlah mereka dengan sepuas hati. Ehh dah macam hypothesis, tapi hypothesis yang tidak stabil mungkin kerana memang comfirm selamatlah solat jemaah dekat masjid kerana kelewatan untuk bersiap dan membersihkan diri. Tabiat berjalan pulang hanya dengan seluar pendek yang teramat singkat itu menjadi perkara biasa dan tidak perlu untuk rasa malu apabila berselisih dengan geng masjid yang sedang kalut untuk ke masjid, tak kiralah muslimin mahupun muslimat. Walhal sering kali di perli. Namun disebabkan membawa watak seorang yang slumber dan keras kepala, memang tidak dipedulikan kata-kata mereka itu. Kadang-kadang, geng masjid itu pula yang kena perli pedas dengan mereka ini. Huhh gangster betol. “ehh Syafiq, setelkan assignment, malam ni aku datang bilik kau buat sekali bendealah tu”, kata Aiman slumber sambil senyum penuh kejahatan.
………………………………
“Aku rasa pelik lah semenjak dua ni, entah kenapa aku asyik teringat dekat kawan kepada kawan kau yang gangster tulah”. “ehh, yang perli aku dekat library tu ker”, terkejut Aiman. “Kawan dia lah Aiman oii, takut aku dengan kawan kau yang gangster tu, boleh kena flying kick kot dengan dia tu.haha”. uitt, berkerut muka Aiman, mungkin pelik memikirkan kawan rapat beliau ini. “ko ni dah kena penyakit angau tahap 2 kot, haha”,laju jer terpacul ayat itu dari mulut Aiman tanpa rasa bersalah. “haha, aku rasa betul jugaklah kata kau ni, tapi aku rasa baru tahap 1 kot, belum kritikal lagi ni”, balas Syafiq. “haishh, untunglah jatuh cinta pandang pertama Syafiq oii, haha”, dengan slumber oleh Aiman sambil menyalin assignment yang sudah disiapkan oleh Syafiq.
…………………………….

credit
bersambung

No comments:

Post a Comment