Monday 8 April 2013

Liku


Menjalani hari yang penuh berduri
Menempuh setiap kelikuan hidup yang kian mencabar
Mengajarku erti kehidupan
Mematangkan fikiran
Jua mendewasakan diri yang kerdil ini
Tatkala kegembiraan mendatang diri
Kesyukuran tinggi terhadapMu
Namun terkadang aku lalai jua alpa
Sungguh ujian kegembiraan dan kesenangan
Sukar dan berat dipikul dipundak diri
Namun dihadirkan ujian kesukaran dariMu
Membuat aku faham akan nikmat
Membuat aku meniti setiap nilai anugerah yang kau berikan
Kadang-kadang menangisi setiap ujian yang diberiMu
Namun hanya air mata kerinduan kehadapanMu ya Rabbi
Disaat kesempitan mendatangi diri membuat aku kuat
Menghadapi ujian dan dugaanMu yang menanti kelak
Sungguh menjalani hitam putih hidupku kini
Benar buat aku mengerti hadirMu dalam hidupku
DemiMu persiapkan segalanya dengan penuh kesabaran
Hanya doa menjadi peneman diri
kredit

Perlis,7 April

No comments:

Post a Comment